Wandelroutes:

Onderstaand treft u een impressie aan van de wandelingen die we reeds hebben gemaakt.

* * *

Zondag 29 oktober 2017 van 10.30 tot 13.00 uur (2 wandelaars)

Bewolkt en winderig najaarsweer. Helaas veel afmeldingen vanwege ziekte.

Route: Vertrek om 10.30 uur vanaf de kapel via de Esschenderweg richting kasteel Rivieren. Vervolgens binnendoor richting Ter Worm. Even een kijkje genomen waar vroeger het buitenzwembad "Ter Worm" gelegen was. Op die plek in dit natuurgebied ligt nu een grote waterplas. En daar waar de fietsenstalling was is het nu beplant met bomen en struiken. Bij kasteel Ter Worm (dat omgebouwd is tot restaurant) hebben wij in één van de gewelfde kelders een kleine koffiepauze gehouden. Vervolgens zijn we bijna dezelfde weg weer terug gewandeld richting Weustenrade.

* * *

Zondag 1 oktober 2017 van 10.30 tot 13.30 uur (3 wandelaars)

Lekker en aangenaam herfstweer. Af en toe iets fris, maar in de zon was het heerlijk.

Route: Vertrek om 10.30 uur vanaf de kapel via de Esschenderweg richting Kasteel Rivieren. Lopend over het fietspad richting Voerendaal. Vervolgens doorgelopen richting Ubachsberg over de Bergseweg. Iets verder dan halverwege de Bergseweg een tussenstop gemaakt bij:  -->  "Haoverweegs". (= facebook pagina). Ijssalon met kleine kaart.

Na een heerlijk zelfgemaakt rond taartje belegd met frambozen en een latte macchiato, de weg vervolgd richting Ubachsberg. Na ongeveer 800 meter naar rechts richting Winthagen. Een mooi dorpje met heel veel boerderijen, een mooi kapelletje en wegkruisen. Vervolgens via Voerendaal en Retersbeek terug naar Weustenrade.

* * *

Zondag 12 juni 2016 van 10.30 tot 13.45 uur (2 wandelaars)

Het weer was wisselvallig; een paraplu meegenomen, gelukkig is het droog gebleven.

Route: Vertrek om 10.30 vanaf het Gebr. Crousplein. Via d'r Bovender richting Klimmen. Retersbekerweg richting Kalfshofweg. Op t-splitsing (bij wegkruis) naar rechts richting Klimmen/Hulsberg. Aangekomen bij de verharde weg, naar links richting Klimmen. Bij de rotonde naar links (3 kwart). Vervolgens eerste straat naar rechts en vervolgens eerste straat naar links (langs Jan Linders). Bij "Pleinzicht" een momentje voor een kopje koffie met iets lekkers hihi.

Vervolgens naar de Klimmenderstraat gelopen, vandaar uit richting Voerendaal. Bij de Steinweg naar links, langs de golfbaan door. Bij het veldfietspad aangekomen naar links richting Retersbeek. De Retersbekerweg oversteken om bij het laatste huis links het veldpad in te gaan. Bij de varkensstallen en het veldwegkruis naar rechts richting Weustenrade. We waren net op tijd thuis. Die middag heeft het nog flink geregend.

Zondag 29 mei 2016.

Vertrek om 10.30 uur vanaf het Gebr. Crousplein.

Zondag 8 mei 2016 van 10.30 tot 14.00 uur (3 wandelaars)

Het weer was zonnig en aangenaam warm.

Route: Ook deze zondag met de auto naar Valkenburg a/d Geul gereden. Deelnemer Henk had een wandelroute uit de Wandelgids Zuid-Limburg bij zich. Het ging om een korte maar behoorlijk pittige wandeling van 6,4 km.

Aan het einde van de wandeling pikten we een terrasje bij de Koetsier en genoten van een kopje latte macchiato/cappucino, een pilsje en een heerlijk stukje Limburgse vlaai.

* * *

Zondag 1 mei 2016 van 10.30 tot 13.00 uur (2 wandelaars)

Het weer was droog maar frisjes.

Route: Met de auto naar Valkenburg a/d Geul gereden. Hier een stevige wandeling gemaakt door de deelnemers.

* * *

Zondag 24 april 2016 van 10.30 tot 11.30 uur (1 wandelaar)

Het weer was wisselvallig

Route: Via d'r Bovender richting Klimmen tot aan de scherpe bocht. Daarna terug via Retersbeek tot aan Kasteel Rivieren. Vervolgens vóór de bocht, links het pad in, door de bomenallée richting (langs familie Paulissen) terug naar Weustenrade. Wandelaar Wiel was net op tijd thuis toen het enorm begon te hagelen.

* * *

Zondag 17 april 2016 van 10.30 tot 13.00 uur (3 wandelaars)

Het weer was zonnig en droog met af en toe een fris windje.

Route: Via Esschenderweg richting Kasteel Rivieren, richting Ter Worm, vervolgens richting Voerendaal. Tussenstop van een half uur bij de Borenburg. Genoten van een kopje koffie/cappucino en een heerlijk stukje vlaai al dan niet voorzien met slagroom hihi.   --->   http://www.deborenburg.nl/

Vervolgens binnendoor richting Retersbeek en via de veldweg terug naar Weustenrade.

* * *

Zondag 10 april 2016 van 10.30 tot 13.00 uur (2 wandelaars)

Via de Brommelerweg richting Brommelen; kruispunt oversteken richting Laar. Naar rechts onder de autowegbrug door, over het spoor richting Kasteel Hoensbroek. Vervolgens naar rechts richting Nieuw Lotbroek.

Door de nieuwe wijk richting overweg. Deze oversteken en bij de voetgangers/fietsenbrug naar links, langs de autoweg richting Woonboulevard. Hier hebben wij bij de Subway een broodje gegeten met resp. koffie of fris.

Daarna richting Heerlen gelopen en vervolgens ter hoogte van de Ikea naar rechts via de tunnel onder de autoweg door. Via de Strüver richting Ten Esschen. Bij het kruispunt naar links richting Kasteel Rivieren. Hier naar rechts gegaan en in de bocht zijn we via het voetpad rechts richting Weustenrade gelopen.

* * *

Zondag 3 april 2016 van 10.30 tot 13.30 uur (5 wandelaars)

Het weer was zonnig en droog.

Route: Via d'r Bovender (J. Peukensweg) voorbij de varkensstallen naar rechts. Aan het eind van het pad linksaf en vervolgens binnendoor langs de Bongard, en via de berm van de grote weg, richting Wijnandsrade. Bij Kasteel Wijnandsrade naar links (richting Hulsberg). Bij de Blauwe Steen rechts in slaan, richting de Vink. Niet de bocht naar links volgen, maar rechtdoor via het pad door het bos richting het centrum van Wijnandsrade.

Hier hebben we bij café "I g'n Dörp" een tussenstop gemaakt. Leuk bij gekletst met de eigenaar en tevens oud-inwoner van Weustenrade, Harrie Brull. --->  http://www.cafeigendorp.nl/

Vervolgens zijn we via de straat aan de achterzijde van het café via het aangrenzend bos en veld voetpad richting Swier gelopen. Aan het einde van het pad de grote weg overgestoken en via de veldweg richting de "Isidoris Kapel" gelopen. We hebben de veldweg rechtdoor genomen richting Weustenrade.

Duur wandeling incl. tussenstop: 3 uur)

Zondag 27 maart 2016

GEEN wandeling i.v.m. Pasen

Zondag 20 maart 2016 van 10.30 tot 13.00 uur. (4 wandelaars)

Het weer was bewolkt en droog.

Route: Via d'r Bovender (J. Peukensweg) richting Retersbeek om vervolgens via de veldweg (Kalfshofstraat) richting Klimmen naar Lunchroom - IJssalon Pleinzicht te lopen. Op het terras genoten van een heerlijk kopje koffie/cappucino/latte macchiato. Even gezellig bijkletsen.   --->   http://www.pleinzicht.nl/home/

Vervolgens weer dezelfde weg terug richting Retersbeek. Bij het houten trapje op de Retersbekerweg zijn we links het pad ingeslagen, toen door het veld richting Wijnandsrade. Uitgekomen bij de Bongard te Swier. Vervolgens verderop de veldweg rechts ingeslagen. Op de 3-sprong naar rechts richting Weustenrade uitkomend op de Luiperbeekstraat.

(Duur wandeling incl. tussenstop 2 1/2 uur)

* * *

Zondag 13 maart 2016 van 10.30 tot 13.00 uur. (4 wandelaars)

Het weer was zonnig en droog met een behoorlijk fris windje.

Route: Via Esschenderweg richting Kasteel Rivieren, richting Ter Worm, vervolgens richting Voerendaal. Tussenstop van een half uur bij de Borenburg. Genoten van een kopje koffie/cappucino en een heerlijk stukje vlaai.   --->   http://www.deborenburg.nl/

* * *

Zondag 6 maart 2016 van 11.00 tot 12.15 uur. (3 wandelaars)

Het weer was behoorlijk regenachtig. Een paraplu was géén overbodige luxe.

Route: Via de Weustenraderweg richting Kasteel Rivieren, naar Ten Esschen, rechtdoor onder autobaanbrug en fiets/voetgangersbrug door. Vervolgens meteen linksaf de Handelsstraat in, op pad langs autoweg richting Lotbroek. Bij aankomst voetgangers/fietsbrug rechtsaf richting overweg; deze oversteken en op kruispunt linksaf, langs spoor en richting voetbalveld (Verlengde Klinkertweg). Op T-splitsing linksaf over autobaan/spoorbrug richting Ter Linden. Vervolgens op T-splitsing naar rechts richting Brommelen. Op kruispunt linksaf richting Weustenrade.

(Duur wandeling: pl/m 1 uur en 1 kwartier)

* * *

Zondag 28 februari 2016 van 14.00 tot 15.00 uur. (2 wandelaars)

Het weer was droog, zonnig maar fris.

Route: Via de Weustenraderweg richting Kasteel Rivieren, naar Ten Esschen, om vervolgens via het Oliemolenbergje weer terug te keren naar Weustenrade.

(Duur wandeling: pl/m 1 uur)